Helenan ratapohjaa käytettiin hyväksi. Satu koutsas. Tyyne liisi.

1-4 koitettiin kahdella tavalla. En voinut kutsua kahden aidan takaa.
Jos kropan suunta oli radalle päin -Tyyne kiersi esteet.
Jos kropan suunta oli seinään päin - käännöksen ajoitus oli vaikea ja olin myöhässä. Tyyne hulahti putkeen 11 päästä.
Jos peruutin suoraan taakseppäin-olin edelleen liian hidas putkelle ohjauksessa.

Ohjasin numeron 18 puolelta. vedin hieman 3 esteen jälkeen ja lähetin putkeen. Wörkki.

Takaaleikakus onnistui yllättävän kivuttomasti. 22-23 esteiden välissä menin liian edelle. Tyyne jäi ehkä vähän selän taakse ja hiipui. Se vaan nuupahti ja ajautui mun persiin viereen. Odottelin sitä sitten vähän pidempään putkelta ja päästin sen enemmän edelle 22-23 suoralla, sitten se onnistui ja irtoili eteenkinpäin. 23-24-25 käännös vaan valahti sen verran pitkäksi että Muuri tuli kierrettyä putken ja muurin välistä.

Tyynellä oli 45cm rimat. Pieni muuri.

 

Keskiviikko aamuna Helena veti meille treenin ihan itte.
Ilonan kanssa ehdin aika hyvin paikkoihin. Muurille vienti ja lisätilan hakeminen toi vähän päänvaivaa.
Mutta riittävästi kun veti 3 esteen jälkeen rintamasuunta kepeille päin, tuli Ilonallekkin tilaa muurille mennessä. 5-6 esteiden välissä hössötin, enkä vienyt poispäinkäännöstä kunnolla. Ilona luki sen takaaleikkausena ja ryntäsi vaan eteenpäin. Kun lopulta onnistui, ehdin 7 esteelle tekemään niiston. Kepeille vienti oikean käden ranneliikkeellä.

Tyyne.
Huomattiin et jos mun ohjaus ei ole aktiivisena, Tyyne humpsahtaa lähimpään putkeen oli se sit misä vaan.
Muurin ja aidan välissä valssi, takaakierrätys. Pieni haltuunotto3 esteelle ja sit annoin sen vaan juosta aidalle 4. Ohjaus piti pitää ehyenä, jotta Tyyne haki vielä 5 esteenkin. 6-7-8 oli oikein sujuva. lopussa olin sopivasti edellä ja vedätin.

Tyyne ei anna lipsuilua, vääräaikaisuutta ja kömpelyyttä anteeksi. Loistava koira. Sen kanssa on vaan pakko ohjata hyvin. Ilona sensijaan antaa paljon anteeksi ja korjaa mun virheitäkin.

pinkki 1-3 oli ohjausharkkaa mulle. tyyne rastin kohdalle vasemmalla kädellä aidan yli oikealla vedin välistä ja vasemmalla taas muurin yli ja sopivalla vauhdilla viel aidan yli.
Mä hätäilin monesti, ja välistäveto jäi tekemättä. Olisi pitänyt ottaa vielä yksi askel taakseppäin, jotta olis ehtinyt muurilta aidalle hyvin.

Oikein hyvän fiiliksen ratoja.