Pitihän mun kokeilla...

mentiin pihalle, otin mukaan kolme esinettä.
tallasin parkkipaikan reunaan parin metrin alueen. Laitoin orava pehmolelun näkyviin aj palasin Mintun luo. Sanoin "esine" ja osoitin aluetta. Minttu haki esineen hienosti, tosin alkoi viskoa sitä ja iloiotella. Esineen minulle tuominen ei heti onnistunut. Otin 6-9 kertaa esineen. Tallasin aluetta isommaksi ja aloin piilottaa esineen paremmin. Minttu löysi esineen aina melko nopeasti. Sukan kanssa homma meni sukan heittelyksi ilmaan ja sillä leikkimiseksi. Oravan Minttu toi mulle, muovisesta kynästä se ei heti ymmärtänyt että se oli se esine. Toisen kerran kun esineenä oli kynä, Minttu etsi sen hangesta loistavasti ja toi minulle.

Minttu käyttää nenäänsä ja ymmärsi jutun jujun. Esineen halittu tuomine minulle asti kaipaa runsaasti treeniä. Pikkuhiljaa jatketaan tästä. Ainaski meillä oli kivaa.