Minttu kisasi ekaa kertaa Lapualla 5.8.2007
Tavoitteena oli ettei Minttu karkaa käsistä omille esteille. Tavoite saavutettu, se ei tehnyt mitään erityisen sinkoavaa ja pysyi kohtuudella käsissä.
Ensin oli hyppyrata

mintunbrata.jpg

Heti 2. este kierrettiin väärältä puolelta. Siitä vitonen. Minä ohjasin sen liian aikaisin tuohon suuntaan. Minttu oli aavistuksen flataasemmalla tuulella kuin normaalisti. Okserilla taisi tulla riman tiputus, ainakin Minttu hyppäsi sellaisen esteen ekaa kertaa vasta kisa rataa ennen. Minttu kaahasi putken niin lujaa, etten ehtinyt köpötellä kepeille oikeisiin asemiin näyttämään. Minttu juoksi keppien puolimaihin, kääntyi minua kohden ja alkoi louskuttaa. Siinä sitä aikaa sitten tuhlaantuikin.. nopean  "kartanlukijana toimin minä, jos sinä olet NYT hiljaa" -neuvottelun jälkeen suoritimme loput radasta. Yliaikaa 9,45 sekkaa. Kokonaistulos 24,45 ja sijoitus 6/17

toisena oli vuorossa agilityrata.
minttuarata.jpg

Tämä rata tuntui hyvältä. Minttu meni hienosti ja jopa kuunteli minua. Keinulle se meni, mikä oli yllättävää. Se suoritti sen hitaasti ja varovaisesti, vaikka tällä on ollut ongelmia. (eikä olla päästy edes keinua treenimään) Vitonen keinun ylösmeno kontaktilta. 13 numeron putken jälkeen minä hoin "täällä, täällä, täälläääääääääh!!" mikä ei merkitse Mintulle mitään.. Minttu meni omasta mielestään loogisesti A-esteelle. HYLL tuli, mutta muuten rata oli loistelias. Niin, ja olisinhan minä voinut juosta edes vähän..

en kyllä tiedä olivatko nämä kuitenkaan ekat mintun viralliset viralliset... Onneton ohjaaja oli maksanut lisenssin väärälle tilille. Lisenssimaksu suoritettu oikeaan osoitteeseen vasta kisan jälkeen. Meidän hurjan upeat tulokset voidaan mitätöidä. Heh, samapa tuo. Ilmoitin plikan jo seuraaviin "ensimmäisiin" agilitykisoihin.